Logo voor coach

Christine Meijers is trainer en coach. Voor haar ontwikkelden wij een eigen logo.

Een goed logo schudden we niet zomaar uit onze mouw. We probeerden in dit geval eerst Christina en haar karakter te leren kennen; waar staat zij voor en welke eigenschappen vind zij in haar vak belangrijk. Van daar uit kwamen wij tot de volgende kernwoorden: kracht van eenvoud, delen, oplossingsgericht, kleurrijk, ontwikkeling, persoonlijk leiderschap, systemische werk, gedragsanalyse, drijfveren, vrouwelijk, energie, verzameling, groeien.

Hieronder een gedeelte van de uitleg over de symboliek achter het logo en het uiteindelijke resultaat.

Het gehele logo bestaat uit 3 elementen: Het woordbeeld met daarboven een beeldmerk (bestaande uit 4 gelijksoortige delen), samen geplaatst in een achterliggend vlak.
De eerste indrukken die het beeldmerk zullen opleveren zijn: Een vlam symboliserend: vuur, vurig, energiek, warm, aanstekelijk, inspirerend. 4 vlaggetjes wapperend in de wind: feest, vrolijk, uitbundig, vieren.
Mogelijk wat moeilijker te ontdekken, maar wel degelijk aanwezig als je de ‘negatieve ruimte’ - de witruimte die ontstaat tengevolge van de kleurvlakken - meeneemt in het beeld, een doos met opengeklapte flappen: associaties die hieruit kunnen ontstaan zijn cadeau, verrassing, uitpakken, out of te box. Wanneer je iets cadeau geeft, dan stel je het gratis ter beschikking, je deelt iets.

logo-christine-meijers

Nu de basis gelegd is kunnen we aan de slag met de huisstijl en website.

Bewaren